"Eerlijk gezegd wisten wij dit op voorhand ook niet, daar kwamen we pas achter na het winnen van de prijs", zegt speler Stef Bruggeman. "Maar ik vind het wel grappig eigenlijk, want je ziet het nooit bij andere teams." Een aantal teamgenoten hadden zijn team een tijd geleden opgegeven voor de 'wedstrijd van je leven', waar amateurvoetballers tegen oud-profvoetballers kunnen voetballen maar wonnen niet. "Toen hebben we aardig uitgepakt met filmpjes en stunts. Daarmee wonnen we best wat aandacht van het dorp en groeide ons bereik op Instagram enorm", zegt Bruggeman.
Het team kreeg op een zaterdag een link doorgestuurd van de geslaagde EasyToys wedstrijd. "De rest is geschiedenis", zegt Bruggeman. Het team krijgt niet alleen een roze tenue. Ook trainingsbroeken, voetbaltassen, polo’s, ziptruitjes, jassen, hoodies, hesjes en bidons krijgen de welbekende roze kleur. "Ook komt er een knalroze sponsorbord langs het eerste veld, ook dat betalen zij. Alles is voorzien van Gorssel logo en uiteraard Easytoys als sponsor", laat Bruggeman weten. "Veel mensen spreken ons er op aan, ze beginnen vaak meteen te lachen en vragen vaak naar kortingscodes."
Kampioenschap
Een team vol mannen die gesponsord worden door EasyToys, dat kan bijna niet goed gaan. "Ik denk dat het ons naar ons absolute ‘hoogtepunt’ gaat brengen. Een kampioenschap in het roze, daar gaan we voor", zegt Bruggeman lachend. "En als dat niet lukt, dan hebben we in ieder geval al heel veel voorpret gehad."
Dit bericht is tot stand gekomen in samenwerking met de lokale omroep Ideaal