"Dit jaar was het thema de vier jaargetijden, je ziet alle seizoenen voorbijkomen", zegt Dennis Huurenkamp van T3 Live, het bedrijf dat was ingehuurd om de lampen te verzorgen. Vorig jaar was het evenement al een groot succes. Daarom werd de route dit jaar 650 meter langer gemaakt. "Afgelopen jaar hadden wij iets meer dan 15.000 bezoekers, daar werden wij min of meer door overvallen", laat organisator Rob Vister weten. Door de aanpassing was er ook plek voor meer lichten. "Wij hebben zeven vrachtwagens aan materiaal hierheen gebracht", schetst Huurenkamp. "Ik gok dat wij zo'n tweehonderd lampen en honderd meter led-strips gebruikt hebben."
De lampjes zorgden voor een sprookjesachtige sfeer in de kasteelstad, waar duizenden tevreden bezoekers rondstruinden. "Ik ken het hier al zonder lichtjes, maar het lijkt nu wel een sprookje", laat een van de bezoekers weten. "Het is erg leuk en mooi." Door de sprookjesachtige sfeer zat de stemming er bij de bezoekers goed in. "Ik kon zelfs voorkruipen en dat vonden die mensen goed", zegt een vrouw lachend.
Volgende editie
Ook de organisatie is meer dan tevreden met de derde editie van het evenement, dat volgend jaar nóg verder gaat groeien. "Volgend jaar staat zeker weer op de planning, ik denk dat wij naar drie dagen moeten", laat Vister weten, doelend op het grote aantal bezoekers. Op de vraag of één week ook niet zou voldoen reageert de organisator lachend: "Ik denk dat mijn vrouw dat niet goed vindt!"
Foto: Montferland Marketing